Nota 10 pentru curioşi

Inteligenţa este importantă pentru un elev, însă ea nu e totul. Conştiinciozitatea este esenţială în şcoală, însă ea nu e suficientă. Curiozitatea este cea care îi ajută cel mai mult să înveţe.

curiozitate in scoala

Un studiu realizat recent de câteva universităţi din Europa cu ajutorul a peste 50.000 de studenţi a demonstrat puterea celor însetaţi de cunoaştere. Studenţii care adresau cele mai multe întrebări profesorilor, cei care studiau singuri materii complementare celor de la ore şi care citeau cărţi în afara celor recomandate aveau rezultate mai bune la şcoală.

Părinţii ar trebui să încurajeze curiozitatea copiilor, încă de la vârste mici. Profesorii ar trebui să stimuleze şi ei minţile însetate de cunoaştere, pentru că aşa îi vor motiva pe elevi şi îi vor determina să înveţe singuri. Clasa ar trebui să se transforme într-un amfiteatru al întrebărilor.

concluzionează Sophie von Stumm, cercetător la Universitatea din Edinburgh.

Bazată pe sute de ore de observaţie în şcoli şi grădiniţe, o altă lucrare publicată în Harvard Educational Review arată că:

  • un copil de grădiniţă pune între două şi cinci întrebări în decurs de o oră
  • în clasa a V-a, cei mai mulţi dintre elevi nu adresează nicio întrebare profesorilor şi nu au nicio activitate care să îi ajute să descopere ceva nou.

Setea de cunoaştere e o trăsătură cu care ne naştem. E clar, însă, că ea se pierde undeva pe drum. Unde greşim?

 

Citeşte şi: Desene animate aşa cum toate ar trebui să fie

 

Articol bazat pe studiile:

  • The Hungry Mind – Psychological Science
  • Curiosity, the Heart of Longlife Learning – Psychology Today
  • Children Need to Know. Curiosity in Schools – Harvard Educational Review

CAUŢI UN CADOU PENTRU 1 IUNIE?

Magazin online de jucării creative. Pentru copii cu imaginaţie.

cadouri copii jucarii cu dragoste

 

You may also like...

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>