Prea multe decoraţiuni în clasă?
Hărţi, desene, colaje, literele alfabetului, tabla adunării – prea multe decoraţiuni pe pereţii claselor distrag atenţia elevilor. Un studiu realizat de Carnegie Mellon University arată că elevii care învaţă în clase mult prea încărcate se concentrează mai greu şi reţin mai puţin din lucrurile care sunt predate.
sursa foto: tribuna.ro
Echipa de cercetători a împărţit elevii în două grupe: una a învăţat într-o clasă simplă, iar cealaltă într-o încăpere cu multe decoraţiuni pe pereţi. Copiilor li s-au predat noţiuni noi de fizică şi biologie. Elevii din prima grupă au înţeles şi au reţinut mai mult. În plus, au răspuns mai repede şi mai bine la întrebările care le-au fost adresate după lecţii.
Cum ştim dacă sunt prea multe decoraţiuni în clasă? Iată câteva indicii:
1. Nu mai există spaţiu alb pe pereţi. Prea multe planşe, aşezate una lângă cealaltă, diluează puterea de concentrare.
2. Toate hărţile, graficele sau desenele sunt realizate sau cumpărate numai de profesor. O clasă ar trebui să reflecte şi personalitatea elevilor.
3. Planşele atârnate pe pereţi sunt pur decorative şi nu folosesc la predarea lecţiilor. O combinaţie între lucrările copiilor şi materialele folosite de profesor este ideală.
4. Materialele expuse sunt ignorate de elevi pentru că nu sunt create cu imaginaţie şi nu au scop educativ. Ele trebuie alese cu atenţie şi înlocuite constant, în funcţie de noţiunile predate.
Vrei un orar personalizat pentru elevii din clasa ta? Am creat mai multe modele cu personaje din cărţi, desene animate, cu supereroi sau cu animale. Se pot printa uşor. Le găseşti AICI:
Articol bazat pe studiile:
– Heavily Decorated Classrooms Disrupt Attention and Learning In Young Children, Anna V. Fisher, Karrie E. Godwin, Howard Seltman – Carnegie Mellon University, Psychological Science
– Signs your Classroom is Overdecorated, Angela Watson, The Cornerstone for Teachers
Nici mie nu-mi plac clasele incarcate. Mi se par obositoare. Eu aleg pentru decor planse cu notiuni ce urmeaza a fi predate sau la care elevii intampina dificultati in a le retine.
Foarte bine punctat. Asa este. Eu cred ca acelasi lucru poate fi spus si despre camerele copiilor. Si ele sufera de aceeasi problema.