REPETENT la 7 ani. Şi dacă, prin absurd, s-ar întâmpla, a cui ar fi vina?

Cum naiba să îţi treacă prin cap să spui că ar trebui schimbată legea educaţiei astfel încât să poţi lăsa repetent un copil de 7 , 8 sau 9 ani? Şi cum naiba să îi treacă prin cap o asemenea grozăvie chiar ministrului Educaţiei? (*1)

Şi ce îi reproşezi copilului aceluia când îl laşi repetent?

repetent Ecaterina Andronescu

sursa foto: freepik.com

Că e deja în clasa a II-a şi nu a citit operele complete ale lui Eminescu? Că nu recunoaşte din ce categorie literară face parte un fragment pe care l-a primit la test? Sau poate că nu ştie care sunt verbele cu flexiune neregulată sau funcţionarea adjectivală a numeralului cardinal?

Sau mai bine îi arăţi caietul de mate şi îi reproşezi că nu înţelege încă şirurile de numere reale şi fracţiile?

Sau poate că te uiţi la manualul lui de dezvoltare personală şi îl acuzi că nu ştie nici la vârsta asta că un copil este un agent dinamic care interpretează şi creează propria dezvoltare, precum şi mediul în care creste? Şi că relaţia dintre copil şi mediu este una biunivocă? (*2).

Da, cu definiţia asta i-ai dat sigur lovitura de graţie. Nu va mai putea nega că este un leneş incult, lipsit de voinţa de a învăţa şi o nulitate fără creier care nu are ce căuta în clasa şi în şcoala asta de genii precoce?

Ah, te-ai prins. Nu poţi să îi spui nimic din toate astea pentru că el e încă la vârsta frumoasă a bastonaşelor care îi vor forma scrisul de mână de mai târziu. La vârsta la care se uită cu uimire la M şi la A şi i se pare incredibil că, puse împreună şi repetate, formează cel mai dulce cuvânt pe care îl cunoaşte. E la vârsta când abia începe să se cunoască pe el însuşi, când îşi face primii prieteni, când rezolvă primele mini-conflicte cu colegul de bancă.

La ce putem să îi lăsăm repetenţi când ceea ce avem noi de făcut în clasele primare este să îi facem să iubească să citească, să li se pară încredibil că 2+2 fac 4 şi că asta se întâmplă pe pământ, dar şi oriunde în spaţiu? Când ceea ce trebuie să facem este să le întindem aripile şi să îi învăţăm să zboare? Când cel mai de preţ lucru pe care e musai să îl facem este să le dăm încredere în ei?

Şi dacă, totuşi, găsim argumente şi îi lăsăm repetenţi a cui ar fi vina? A lui sau a incompetenţilor de noi? Noi care nu ne considerăm niciodată vinovaţi, care punem rezultatele slabe ale elevilor doar în cârca lor şi niciodată pe seama prostiei noastre?

Şi dacă, totuşi, am lăsat repetent un copil de 7, 8 sau 9 ani, nu ar trebui să rămânem şi noi repetenţi alături de el?

 

* Articolul foloseşte următoarele informaţii:
1. E. Andronescu: E greşită prevederea legală că nu pot fi lăsaţi repetenţi copiii până în clasa a III-a, DIGI24
2. Urie Bronfenbrenner and Child Development

 

Dacă ţi-a plăcut articolul, hai să ţinem legătura. Abonează-te la newsletter, pe banda portocalie de mai sus. Îţi voi trimite noutăţile şi articolele mele. Îţi mulţumesc pentru prietenia ta :)

You may also like...

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>